torsdag 6 oktober 2011

sol, fest och oroliga föräldrar!

Kollade nyss på sol, fest och oroliga föräldrar på tv. Det känns lite som att någon har tagit min sommar, filmat den och sen lagt till några oroliga föräldrar på det haha. Nej men seriöst, först trodde jag att dom va i alanya innan dom sa att de va magaluf, och när dom spelade "give me everything" samtidigt som en bartender gjorde en vodkabull så kände jag lite.. att vafan gör jag här? Det var ju precis detta jag ville när jag satt på internetcaféet och bokade min biljett hem. Ville komma hem till lite regn, min familj, mina kompisar, hitta ett jobb och få lite struktur på livet igen istället för att vakna och känna ångest över vad om hände igårkväll. Börja leva istället för att leka. Men nudå? Nu har jag ju fått allt jag ville ha, och detta är ju skittråkigt! Varför bor jag i Sverige? Varför föddes jag inte i ett land där man kan göra vad man vill utan att någon bryr sig, där det är varmt, där det är fest varje dag och allting är bra. Fast ja, så är det väll inte riktigt, och man är ju aldrig nöjd med det man har eller får. I alla fall när jag kollade på det programmet, så fick jag ont i magen och tänkte "tänk om mina föräldrar hade gjort så med mig i sommar?" haha. Jag hade ju blivit tvungen att flytta från denna staden ganska omgående då vill jag lova! Jag frågade pappa om han hade kunnat göra något sånt, så svarade han "aldrig i hela mitt liv, det jag inte vet har jag inte ont av" haha. Nu ska jag gå och tvätta av mig, för att vara exakt så går mitt tåg till jobbet om 9 timmar. På dom timmarna ska jag hinna tvätta mig, borsta tänderna, somna, sova, vakna (det tar tid!), fixa mig och ta mig till stationen. Lycka till fanny!

1 kommentar:

  1. Tror du vekligen att det är fest varje dag om du är född ex i turkiet? som tjej har du inga som helst rättigheter!! du ska vara glad att du är född i sverige.. Om du blivit född i ett varmt land "partyställe" så tror ja knappast ditt liv hade varit på rosor.. du hade fått bli en turkfru och vara hemma å ta hand om ungarna

    SvaraRadera