måndag 19 september 2011

dont lose it all

Vad roligt att jag fått så många läsare. Och vad roligt att min första dag med "dieten" (jag vill inte kalla det för det för det låter så tantigt, men vi får väll göra det endån) har gått bra. Jag lagade mat till mig själv innan, och det blev omelett med stekt bacon, broccoli och rödlök. Nu tänker ni, hur nyttigt är det? Men det är faktiskt så att man ska äta mat som är fet (eller asså inte pommes och sånt, men omättat fett) istället för socker och kolhydrater. Så till lunchen på dagiset så åt jag bara grönsaker till maten istället för ris. Och just nu är jag proppmätt. Meningen med att man ska äta mer fett är att man bli fortare mätt på det, och om man utesluter socker och kolhydrater till största del så vänjer man kroppen vid att använda fett som bränsle, och det är det som gör att man går ner i vikt av det. Men jag är sjukt sugen på en macka kan jag få be och tala om haha. Jag älskar verkligen mackor. Älskar älskar älskar! Menmen, vi får se hur länge det går. Lite choklad hade också varit gott haha. Från en sak till en annan.. innan när jag pratade med alex så sa jag att jag hade klippt mig i helgen, så sa han "va!? mycket?" för han säger alltid att mitt hår är så fint för att de är (var!) så långt. Och jag kunde inte va helt ärlig, så jag svarade bara "nej, bara lite" haha. Eftersom han aldrig kom in på msn igår så lovade han att han skulle komma på torsdag (jag jobbar tisdag, onsdag så därför kan vi inte prata på msn då) och han lär ju se det i camen då om inte annat. Han får säga vad han vill, det är mitt hår och jag gör vad jag vill med det.

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar