söndag 4 september 2011

alanya-antalya-göteborg-malmö

Jag önskar verkligen att jag hade kunnat förklara hur himla bra jag har haft det i alanya under mina fyra veckor, men det kan jag inte. Men samtidigt fanns det en anledning till att jag åkte hem, och det vet ni redan.. jag saknade min familj helt enkelt och jag kände mig klar i alanya! Tillslut kändes det som att enda anledningen till att jag stannade kvar var för alex skull, och jag berättade för honom flera gånger att jag saknade min familj och mina kompisar och vi pratade lite om det och sa att det är bättre jag åker hem, jobbar lite och kommer tillbaka när säsongen är över. Och dessutom va jag trött på värmen, alla turkar som inte förstår att det inte är okej att hålla på hur som helst, maten, att hela tiden behöva tänka på sina pengar och allting. Jag va till och med trött på att gå ut haha, och när man är trött på att gå ut i alanya så har man nog gjort sitt där. Jag lär inte gå ut här hemma på ett tag heller kan jag säga. Min hemlängtan kom nog ganska plötsligt där nere. Från en dag till en annan. Ena dagen längtade jag inte alls hem, medans andra dagen kunde jag börja gråta bara jag tänkte på hur mysigt det hade varit att va hemma hos min familj. Nu ska jag i alla fall hitta ett jobb (jag ber till gud att det går lika snabbt som förra gången), bli av med dom kilona jag förmodar att jag har gått upp på fyra veckor, börja blogga som vanligt, göra om bloggenn och INTE kolla på flygbiljett till antalya förrens jag har fått ett jobb. Morgondagen är redan planerad! Nu ska jag gå på toa, skicka ett sms till mitt hjärta sen lägga mig i soffan igen!

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar