fredag 5 augusti 2011

moments of happines

Tvättat, packat, städat, rakat benen, målat naglarna, pratat med mamma.. ja, nu är nog det mesta klart! Jag väntar på att mina naglar och mitt hår ska torka, sen ska jag platta det, sen är jag helt klar. Imorgon åker jag.. jag har nog inte fattat det än? Imorgon åker jag till alanya, börjar om med allting och hoppas på att det går mycket mycket bättre denna gången. Fast med blandade känslor faktiskt. Jag är både ledsen och glad. Inte ledsen över att åka, jag vet inte varför jag är ledsen. Men min magkänsla säger att jag kommer va borta mycket längre denna gången och jag vet ju hur mycket jag saknade min familj förra gången, så då kommer jag ju sakna dom lika mycket om inte ännu mer denna gången. Och mina kompisar. Men glad över att åka tillbaka, för det är just precis det jag vill. Min lillsyster skrev i sin blogg innan, något i stil med "denna gången hoppas jag att du kommer hem hel!". Men jag har mitt hjärta både i turkiet och i sverige så jag kommer aldrig komma hem hel, och jag kommer aldrig komma dit hel heller. Men, imorgon åker vi ner och fortsätter sommaren precis som vi började den. Men en hel del jobb, en massa turister, sol, bad, vodka/redbull drinkar, whiteroom, istanbul och en massa kärlek. Det låter som en himla bra idé att avsluta och börja sommaren på samma sätt faktiskt. Fast min sommar kommer ju förmodligen att vara lite längre en vad eran här hemma kommer göra. Det känns nästan lite konstigt att ha varit hemma. Det känns som att jag bara har varit här och hälsat på. Jag kände på något sätt när jag kom hem och va så ledsen jag kunde bli, att jag snart kommer komma tillbaka till alanya igen. Så imorgon åker jag hem igen haha (mamma hata mig inte, du vet att jag skojar!). När jag åkte dit förra gången hade jag ett försäkringspapper med mig som man visar upp på sjukhuset om något händer, och det tänkte jag slänga. Men då tänkte jag "nej, släng inte det, du kommer behöva det snart igen!" och så rätt så, det ligger nerpackat nu. Så 9.55 imorgon går bussen från malmö upp till göteborg, så snart ska jag gå och platta håret, sen umgås lite med min familj och sen sova. Vi var inne i malmö innan, jag pappa ida och jonathan, och åt på mando. Och jag kan säga att jag har nog en ny favoritrestaurang. Det va så himla mysigt, så jag kan ju lika bra passa på att säga att min familj är bäst. Jag älskar er!

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar