måndag 2 maj 2011

Seni seviyorum askim


Min första tattuering, och enda hittills, i nacken som jag har haft nu i snart i ett halvår.. och jag är riktigt nöjd med den, den är perfekt! Seni Seviyorum står det, vilket betyder jag älskar dig på turkiska. Just för att jag tycker det är så fint! Jag och mamma pratade om tattueringar för en liten stund sen och jag sa att jag vill göra en till, och jag är glad att jag har en mamma som är positiv och svarar "Ja men gör det, du kan ju göra det där jag gör det. Vi kan gå dit tillsammans om du vill!" istället för att va negativ till det och försöka hindra mig. Min mamma har själv fem tattueringar som är jättefint allihopa. Jag tycker inte man ska dela in folk i grupper bara för dom har tattueringar, vilket många gör. Man måste inte va en speciellt "typ" av människa bara för man har en tattuering, ofta så gör man ju det för att det betyder något speciellt för en, eller bara för att man tycker det är fint. Jag vet att alla mammas tattueringar har en speciell betydelse varenda en, för henner såklart! Och så är det ju faktiskt något som är upp till var och en, jag tycker i alla fall det är fint med tattueringar, så länge det inte går till överdrift. Snart kommer jag göra en till! Nu ska jag ta glass och jordgubbar och sätta mig i soffan..

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar