måndag 23 maj 2011

nej island, nej!!

"Stora konsekvenser om några dagar

Vulkanen Grimsvötns utbrott är större än Eyjafjallajökulls utbrott förra året och kan om några dagar få stora negativa konsekvenser för flygtrafiken i Europa. Utbrottet är väsentligt kraftigare och har potential att bli lika besvärligt som utbrottet i fjol, säger seismolog Reynir Bödvardsson vid Uppsala universitet. Enligt Bödvardsson räcker det med att Grimsvötn fortsätter att spy ut aska och att vindarna vänder för att läget ska bli allvarligt."

Alltså, nej... jag låg och tänkte på detta jättelänge igår innan jag skulle sova och kände att min klump i magen blev större och större, och så såg jag detta nu imorse. Mest synd tycker jag egentligen om johanna som ska åka nästa vecka, och det lär ju inte hinna försvinna tills dess om det nu kommer in över sverige och såhär. Jag kan ju alltid ha tur så att det hinner försvinna tills jag ska åka, det kan ju hända ganska mycket på en månad, men på 1,5 vecka? Och hon ska dessutom flyga från Luleå, långt upp i Sverige, och det där molnet rör ju sig tydligen norrut säger dom. Men det kan ju inte stanna hela sommaren, eller? I så fall får jag ju bara skjuta på min resa, det är ju inte direkt så att jag har bråttom hem i höst, jag kan ju egentligen stanna i turkiet hur länge jag vill. Blir det nu så, så får jag ju bara acceptera det. När jag vaknade idag gick jag ut och gick en runda i solen och nu har jag precis duschat och tänkte gå ut och försöka få lite sol på min vita kropp haha! Vi hörs senare antar jag..

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. neeeeeej :O island borde flyttas!

    SvaraRadera
  2. Nej, Island ligger definitivt inte högt upp på min lista just nu :(

    SvaraRadera