torsdag 27 januari 2011

JUST THE WAY IT IS, OR?

Min psykologilärare frågade mig idag:

- vilken är den bästa tiden i ditt liv?

Vad ska man svara på den frågan? Jag funderade och sa "jag vet faktiskt inte?" så svarade han "nej, det kan vi inte veta..", eller kan vi kanske det? Samtidigt som man kanske har en väldigt bra "tid" just nu, så vet vi ju aldrig om vi kommer få det bättre någon gång i framtiden. Vad är det som gör det så bra då..? Jag vet att jag är glad när jag är med mina kompisar, är i skolan med tjejerna, spelar wii med min lillebror, är i stan med min lillasyster, får en knäppt sms av Melissa, eller när jag är i turiket.. men då vet jag att jag kommer gråta över att jag är hemma när jag kommer hem. Tänk om detta är den bästa tiden då, att nu är det så bra som det kan bli? Vi kanske inte uppskattar allting så mycket som vi borde göra, och vi borde kanske sluta hoppas eller tro att allting någongång kommer bli bättre? Jag vet inte.. men många tankar snurrade i huvudet på mig och tjejerna när han ställde den frågan i alla fall! puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar