lördag 1 oktober 2011

på bussen

Imorse när jag gick på buss nummer två till jobbet, så står de två tjejer bakom mig. 15-16 år kanske. När jag tar upp mitt busskort så trillade mitt "member card" från havana (ett uteställen i alanya) ut från min plånbok. Så jag plockar upp det och lägger ner det igen. Det såg självklart dom tjejerna som förmodligen har vatt i alanya, och det lät såhär:

Tjej 1: kolla, hon har ett medlemskort på havanna i alanya!
Tjej 2: undra vart hon fått de ifrån..
Tjej 1: ursäkta, var har du fått havanna-kortet ifrån?
Jag: ehm.. de va min pojkväns men jag glömde ge tillbaka det!
Tjej 1: jaha, vart bor han?
Jag: i alanya?
Tjej 1: jaha, brukar han gå ut på havanna?
Jag: nej, han går inte ut, de va därför han gav de till mig!
Tjej 1:okej, för vi ska till alanya snart igen liksom.. och vi älskar havanna!
Jag: okej, men jag ska ge tillbaka det till han nästa gång jag är där..
Tjej 1: jaha, vad synd!

Så gick dom back och satte sig! Inte för att jag använde dedär kortet särskillt mycket men.. haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar