söndag 11 september 2011

moves like jagger

Hej du fula fula blogg! Ikväll ska jag fixa till dig, så att du kan bli lite fin igen. Eller kanske imorgon. Jag och nathalie hade det mysigt igår, vi låg mest i soffan och åt oss proppmätta på godis, choklad, popcorn och chips och pratade om allt som har hänt i sverige och turkiet dom senaste 5 veckorna. Vid halv två tror jag det var så somnade vi gott och sov till halv elva idag ungefär. Vi traskade iväg och köpte frukost och gick hem och åt den väldigt snabbt haha. Nathalie skulle iväg och spela match och jag skulle hem och göra ingenting. Lite senare ska jag hem till farmor och farfar och äta, så snart ska jag hoppa in i duschen. Det va i alla fall jättemysigt med en kväll med nathalie igen, och jag har saknat det jättemycket. Jag har precis suttit och läst lite bloggar och jag läser en blogg som en tjej som bor i alanya med sin pojkvän skriver. Just nu har deras tvättmaskin gått sönder och idag skrev hon att hon hade fått köpa nya lakan för att dom inte kunde tvätta dom gamla. Och så hade hon köpt lakan för en 180 säng, men skrev att dom täcker just bara säng, och går alltså inte att vika in under bäddmadrassen eller liknande. Och ni som har varit i ett turkhem och sovit i en "turksäng" om man nu kan säga så, vet precis vad jag menar. Och detta stämmer haha! I den första lägenheten som alex bodde i denna sommaren så hade han ett vanligt lakan i sin säng, alltså inte ett turk-lakan. Men i den lägenheten som han bodde i med sin lillebror nu när jag va där förra gången så hade han ett sånt där konstigt lakan i den sängen som var "vår" säng. Det täckte liksom bara sängen precis och ovanpå det låg det ett påslakan (utan täcke i eftersom det är alldeles för varmt) och 2 kuddar. Och där stod jag och tänkte, "jaha, vad är lakan, vad är täckte? Eller är detta ett överkast?". Eftersom det som skulle vara ett täcke täckte hela sängen och hängde ner över kanterna tänkte jag att det kanske är ett överkast och lakanet är täcket, och att där kanske inte fanns något lakan helt enkelt. Så jag tog bort det som var täcket i tron att det var ett överkast, och kröp ner under lakanet haha. När alex kom in i rummet efter att ha pratat med sin bror så tittar han på mig och skrattar, och säger "askim, what did you do?" och jag kollar förvånat på honom och frågar vad, så säger han "det där är ett lakan, varför har du slängt täcket på golvet?". Då reste jag mig ganska snabbt och rättade till lakanet igen haha. Men eftersom det är så sjukt varmt i turkiet till och med om nätterna så går det inte att sova med täcke ens, och jag vet inte hur många gånger vi vaknade av att lakanet låg ihopkorvat mellan oss i sängen.. konstigt att det är sån skillnad mellan land och land. Nu ska jag i alla fall hoppa in i duschen, och vi hörs nog ikväll. Och så hoppas vi på en förändring här ikväll!

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar