tisdag 6 september 2011

happines can be a lifestyle

Sitter i sängen just nu och har nyheterna på på tvn, och dom pratat om någon italienare som har slått sitt barn, i Sverige. Jag fattar inte hur man kan göra så. En sak att slå en annan vuxen människa, men ett barn? Sen spelar de ju ingen roll om det är i Sverige eller inte! Idag har jag varit på nova och träffat danni, och haft en väldigt efterlängtad fika haha. Vi gick en runda och konstigt nog hittade jag inget speciellt jag vill ha, vilket jag brukar göra när jag inte har några pengar. Eller.. jag hittade ett par jeans och ett par skor men. Förresten, innan så ringde mamma och frågade om jag vill jobba på dagiset där hon jobba hela oktober. Jag som inte har några planer för mitt liv överhuvudtaget (jag har ju självklart tänkt att hitta ett jobb haha) fram till slutet av november/början av december blev såklart jätteglad och sa ja ja ja. Så imorgon ska jag följa med mamma till jobbet på morgonen och träffa tjejen som jag antar kommer bli min chef i så fall. Det är en vikarie dom behöver för 1 månad, och precis innan mamma ringde så hade jag sagt till danni att det hade varit kul att jobba på ett dagis. För danni går just nu på ett vikariat på dagis. Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på sex and the city om börjar om en halvtimme.

Puss och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar