lördag 17 september 2011

difference


långt - kort

Det blev lite kortare än vad jag tänkte men annars hade inte mitt uppklippta hår, som hade den längden jag ville ha, blivit klippt och det var ganska slitet. Men jag är nöjd, om 1,5-2 månader är det nog så långt jag vill ha det. Det ser ut som det är längre på ena sidan, men så är det inte. Det var första gången jag klippte mig hos henne som jag klippte mig hos idag, och hon va så himla gullig. Hon såg min tattuering i nacken och sen pratade vi på en massa om turkiet och jag berättade om alex och hon berättade om turkar som hon blivit kär i haha. Sen berättade hon att hon hade gått ner sju kilo på tre veckor, och att det va nån speciell diet hon hade följt. Inget extremt utan mer för att man ska må bättre och om man behöver gå ner i vikt. Så tänkte jag att eftersom denna sommaren har gjort mer plus än minus för mig så hade det ju varit helt okej att gå ner sju på tre veckor också, så jag sökte på det på internet. LCHF hette den, och står för low carb high fat, och innebär att man äter inget socker eller kolhydrater, utan mer proteiner och fet. Till exempel kött. Skitbra tänkte jag, jag som älskar kött och sånt! Men på den sidan stod det också vad man "får och inte får" äta. Och under "får inte" äta så stod det bland annat godis, bröd, choklad, potatis, pommes, pasta, chips och massa sånna saker som jag älskar. Okej, jag tycker knappt om chips, men choklad!? Jag får nog tänka över det här en gång till haha. Nej, men så svårt kan de ju inte va? Om en liten stund ska jag lägga in bildet från igår, sen kolla på ensam mamma söker på datan och sen sova. Imorgon har jag och alex msn dejt halv fyra, hihi.

Puss. 

1 kommentar: