onsdag 27 juli 2011

happines all over me

Jag är så glad, jag är så gad, jag är så glad. Jag vet inte vart jag ska bli av ens. Jag vet inte riktigt exakt hur jag har lyckats med detta, men på lördag nästa vecka åker jag tillbaka till mitt paradis och stannar förhoppningsvis mycket längre än vad det blev förra gången! Jag och antonia ska åka tillbaka och jobba på ett av alanyas större hotell, i ett animation team! När man jobbar i ett animation team så jobbar man som entertainer (underhållare på svenska) och nej, det är inte samma sak som komiker haha. Utan vi kommer ta hand om gästerna på hotellet, hålla i olika lekar, vattengympa tror jag (tänk er mig stå och visa hur man gör vattengympa???), tar hand om barn och lite olika saker. Vi kommer jobba 4 stycken 2-3 timmars pass varje dag, och första passet börjar åtta på morgonen, och sista slutar elva på kvällen tror jag det va. Det bästa av allt är att hotellet ligger jättenära stranden och att lägenheten vi kommer bo i ligger jättenära hotellet, och att vi får frukot, lunch och middag på hotellet. Och något som är ännu bättre är att jag inte har berättat nånting för alex om att jag kommer tillbaka, och jag tänker inte göra det heller. Det ska bli kul att se hans min när jag kommer gåenges längs gatan ner till aspendos och han förmodligen kommer stå titta sig omkring som han brukar göra, och helt plötsligt ser han mig haha! Jag låter som ett litet barn just nu.. men jag är så glad. Jag är så glad! Nu slipper jag vakna nästa varje natt och tro att jag är hemma hos alex för att inse att jag inte är det, jag slipper sakna alex och alla andra där nere varje dag, slipper sakna stranden, sakna att vakna till strålande sol och somna till iskall aircondition. Men, nu kommer jag sakna min familj och mina kompisar ännu en gång, och det kommer förmodligen bli lika jobbigt som förra gången! Men nu ska jag sova, för imorgon ska jag jobba!

Puss.

1 kommentar:

  1. gud så kul :) lycka till med överraskningen :)
    Hur fick ni jobb där nere? jag vill verkligen åka ner nästa år och jobba :)
    Hur länge stanna ni?
    Kram

    SvaraRadera