tisdag 14 juni 2011

i came this far just to fall

Nu har jag gjort allt jag tänkte göra idag, och klockan är tjugo över sju.. wiho! Jag kollade på burlesque, och den va faktiskt jättebra. När jag kollar på film så pausar jag alltid då och då, om jag kollar ensam. Jag kollar kanske en halvtimme, sen pausar och jag kollar facebook lite eller kollar på kläder på internet och såhär, sen kollar jag igen. Knäppt? Nejdå! Jag fick alex till att logga in på msn trots allt tillslut. Vi pratade om att det bara är en vecka till jag kommer, och att det är jättebra! Jag sa också att jag är så trött på vädret här hemma, för det är jag! Det är varmt ute och man kan gå i shorts, men det är inget strandväder för det är disigt ute hela tiden och molning mellanåt, hur kul är det? De va så kul, för helt plötsligt så sa alex såhär "in sweden you have different tsort, if you find some nice can you buy it for me, and i give you money?" så tänkte jag vafan är "tsort"? Först tänkte jag att han kanske menade te sort, eftersom man dricker ju mycket te i turkiet och jag vet att alex älskar turkiskt te. Men svenskt te är ju inte riktigt likadant.. så frågade jag, han bara "tsort, you know?" och jag kunde verkligen inte komma på vad han menade men tillslut så kom vi fram till att "tsort" va "t-shirt" efter att han skickat en bild på vad han menade haha. Denna engelska är inte att leka med asså! Han vill alltså att jag ska köpa nån t-shirt till han innan jag åker, eftersom dom tydligen är mycket snyggare i sverige. Jag såg att HM har rea nu och där har dom ju massa så de kan jag ju kanske göra.. Dom fick bara va ljusblå, lila eller orangea, hmm.. får ta en titt på de imorgon i stan. Och förresten, jag tror att jag lämnar tillbaka dom där blåa skorna trots allt! Och juste, jag glömde berätta om min hårfärg igår. Förra veckan så färgade jag håret lite mörkare, inte så att det är så stor skillnad men mest för att få bort utväxten. Så tänkte jag att jag ska ta med ett paket hårfärg till turkiet eftersom håret blir så himla ljust där nere. Så kollade jag på mörkbrun som jag alltid använder, men paketet som stod längst ut va öppnat och de ville ju inte jag ha så jag tog ett lite längre in och la ner i korgen. När jag kom hem så va de svart färg. Hej svart hår!

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar