tisdag 17 maj 2011

1 oktober 2010


Denhär dagen som den bilden togs kommer jag ihåg så himla väl. Det var en fredag den veckan jag och danni va i alanya, och det var en sån himla bra dag. Ni vet, vissa dagar känns bara sådär perfekt? Detta var en sån dag, förutsom att vi ser sjukt trötta ut på denna bilden. Vi hade gått upp vid halv 7 på morgonen, efter att ha kommit hem vid halv 4 på natten ungefär. Dagen innan hade vi sagt åt Alex att vi ville åka ut på en båttur denna dagen, för jag har gjort de innan och det är ganska kul, så de ville danni också testa. Han lovade att fixa det, och mycket riktigt, halv 8 skulle vi bli hämtade utanför vårt hotell med en taxi. När klockan va kvart i 8 va danni rasande och helt övertygad om att han hade lurat oss, och jag sa att de skulle han aldrig göra. Som tur va så kom där en taxi tillslut och vi kom iväg. Hela dagen va så skön, och de va strålande sol och typ 30 grader hela dan. Jag och danni va dom enda "ungdomarna" på den båten haha, resten bestod av barfamiljer eller pensionärer. Killen som jobbade på båten och skulle underhålla va nog glad, för han va efter oss hela tiden och ville ta kort och hej och hå. När vi kom tillbaka till hamnen skulle vi bli hämtade igen av samma taxi och detta tog lika lång tid. När vi kom tillbaka till hotellet va det fortfarande varmt ut så vi tog vart en luftmadrass och la oss i poolen och åt glass och snackade. Vi hade inte riktigt bestämt vad vi skulle göra på kvällen eftersom vi fortfarande va trötta sen kvällen innan, mer än att vi skulle äta på mona lisa. Två kvällar innan det hade vi ätit där och en kille som jobbar där, thomas, blev helt överlycklig när han såg mig och påstod att han hade blivit såååå himla kär i mig när jag varit där i sommras. Samma kväll som jag fått reda på de, gick jag och danni förbi med alex och alfonso senare och jag hade "broked his heart" som han sa morgonen efter. Så vi kände att vi ville gottgöra han, så vi skulle äta där på fredagen, efter vår lilla utflyckt. Men, detta blev ett stort misstag haha. Han sa inte ett ljud till oss på hela kvällen, och vi skämdes ganska rejält. När vi kom tillbaka till hotellet ville vi gå ut trots att vi varit ute kvällen innan, så vi smsade och frågade om alex och alfonso skulle med. Dom sa att vi skulle komma bort till aspendos innan vi åkte. Det enda alex egentligen ville va väll att se till så vi kom iväg, för dom skulle jobba senare den kvällen. Jag och danni åkte ner till hamnen, och gick bort till hollywood såklart! Vi tog en drink, eller två, eller kanske tre haha.. nej, och sen dansade vi, för där va ganska mycket folk den kvällen. Efter 1,5 timme kanske, så håller någon två händer för mina ögon, och jag frågar danni vem de är flera gånger men hon skrattar bara. Så jag vände mig om och där står alex! Jag blev både chockad och glad, jätteglad till och med. Och han va nog lika glad för han hade världens största leende på läpparna. Vi fortsatte dansa lite och när vi gick därifrån så va danni rasande på alfonso haha, de va kul! Jag tänker inte berätta varför! Vi tog en taxi hem och sen sov vi hos alex den natten.

Perfekt dag, och jag längtar tillbaka med detta, men denna gången får det bli utan min bästa vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar