måndag 28 februari 2011

PLAIN HAPPINES

Denna dagen har jag både gått och längtat och fasat efter och allting blev precis som jag ville och trodde att det skulle bli. Jag har nämligen haft uppkörning idag och jag har gått och väntat i lite mer än tre veckor på denna dagen, och på tre veckor så hinner man bli ganska nervös för något som tar ungefär en halvtimme. Jag kände på mig imorse när jag vaknade att jag skulle klara det, men efter flera fel växlar, en riktigt dålig backning runt ett hörn och glömd blinkers vid filbyten inne i stan så va den känslan inte riktigt lika stark i magen längre när vi kom tillbaka till vägverket. Under hela tiden vi körde, ungefär en halvtimme, så tror jag att jag satt och spände varenda muskel i hela kroppen och när han väl sa "ja men du är godkänd!" när vi kom tillbaka så kunde jag äntligen slappna av igen, och sen dess har jag gått med ett leende på läpparna hela dagen! Alltså känslan av att äntligen ha fått sitt körkort och veta att jag aldrig mer behöver sätta mig i en bil med någon bredvid mig som kan bromsa mig eller säga att jag gör fel går verkligen inte att beskriva, men det är så sjukt skönt i alla fall. Så nu, efter en tripp till Nova med lillasyster och hennes kompis, så sätter jag mig och pluggar med ett körkort och 2 tröjor rikare! Aaaaaah så glad jag är!

1 kommentar: