söndag 11 april 2010

Äckligt kul! (bokstavligt talat)

Har alla haft en bra dag, min har varit lite seg. Fram tills vi satt och åt middag nyss. Jag sitter fortfarande och småskrattar för mig själv. Vår hund har vatt lite dålig i magen denna helgen och nu när vi satt och åt så va det tydligen längesen någon had varit ute med honom, eller jag antar det, jag har inte varit hemma idag. I vilket fall som helst så har alla ätit upp och vi sitter och pratar lite som ma brukar göra. Och sen helt plötsligt säger jag och mamma samtidigt "luktar de inte konstigt här? typ hundbajs?" och alla dom andra bara "näää? vi känner inget?" så börjar vi småskämta lite om att det är Alfons som kanske har satt sig i ett hörn och bajsat eftersom han är dålig i magen. Så ska Henrik skoja med Ida och tar tag i hennes armar och börjar gå med henne och säger "nej, nu Ida ska vi gå och leta hundbajs!" och Ida liksom bara "nejnejnej Henrik, jag vill inte!!!". Och precis när dom går runt hörnet så får Ida världens uttryck i ansiktet och pekar på golvet och börjar gapskratta och bara "aaaaaaahhh!!!" och Henrik lika förvånad säger "Ah, men titta. Här är ju bajs!". Jag och Amanda satt kvar för vi ville inte kolla, men sen gjorde jag det endån och där va världens pöl på golvet med löst hundbajs hahahaha. Så, det va vår trevliga avslutning på vår middag. Hoppas jag inte fick någon att må illa nu haha :) fast lite kul om jag fick det!

1 kommentar: