fredag 23 september 2011

my big love

Pratade precis med alex på msn, till min stora lycka. Han berättade att det första regnet hade kommit i alanya på fyra månader. Fast det visste ju jag redan. Visste att det hade regnat och åskat rejält där igår. Jag minns att det regnade en liten stund en natt när jag och antonia var där, för jag sov då. Eller ja, jag minns ju såklart inte att det regnade då, men antonia sa på morgonen "fanny, det regnade inatt när du sov, det smattrade mot rutorna!". Som jag saknade regn när jag va där! Första gången det regnade efter jag kom hem så sa jag "åh, det regnar!" och mamma svarade "ja, som vanligt!" haha. Jag sa till alex att jag hittat billiga flygbiljetter till den 8 november, och frågade om det funkade för honom att jag kommer då, eftersom dom stänger restaurangen i slutet av oktober/början av november. Han skulle prata med sina brödrar om när dom skulle åka till Van, deras hemstad, och sen skulle han säga till. Först blev jag irriterad och sa att jag inte tänker anpassa mig efter när han ska till Van eftersom jag anpassat mig efter honom större delen av sommaren (hans jobb), och att jag vill va hemma på både mammas och min födelsedag och flygbiljetterna jag hade hittat passade in perfekt till mammas födelsedag. Så sa han "men fanny, du har ju varit här med min hela sommaren? jag träffar bara min familj en gång om året, kan jag inte få göra det då?", och det har han ju faktiskt rätt i. Envis flickvän är i farten! Om en liten stund ska jag åka in till malmö (igen!). Lillebror ska ha ny jacka och så ska vi äta kinamat. Gott!

Ikväll ska jag göra det jag är bäst på, kolla på idol och äta choklad och popcorn! Och nej, lchf har inte alls gått bra dom senaste dagarna, hur har det gått för dig mamma? haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar