lördag 10 september 2011

iphone? what the fuck!

Aaaah, det är lördag och jag är trött, precis som jag varit dom senaste dagarna. Jobbigt att jobba på dagis alltså! Däremot blev jag förvånad när klockan bara va 10 imorse när jag kollade första gången, trodde att den skulle vara runt tolv och tänkte att nu har jag väll sovit bort hela dagen. Men icke sa nicke. Trots att det bara har gått sex timmar sen jag vaknade så har jag inte hunnit med för mycket. Varit inne i lund en runda och hittat en ny dator som jag vill ha (läs ska ha) och varit inne på max och hälsat på min älskling, nathalie. Det där jag sa med att jag konstigt nog inte hittar något jag vill ha bara för att jag inte har några pengar, jag kan nog börja ta tillbaka det lite. Jag har hittat jeans jag vill ha, skor, en dator, jag vill tattuera mig, köpa flygbiljetter till och från turkiet så jag krama om mitt hjärta snart igen, men mest av allt vill jag nog fixa min mobil. Jag har haft min iphone i lite mer än ett år, och den är inte som det borde vara. När jag va i alanya för ungefär ett år sen så gled mobilen ner från sängkanten i stengolvet, och sprack på baksidan. Inte en spricka som stör jättemycket, men den finns fortfarande där. För ett halvår sen när jag satt på bussen en kväll och la ner mobilen i jackfickan så slutade den lilla knappen som man släcker och tänker mobilen med, där uppe i hörnet på mobilen, att sluta fungera. Så nu kan jag alltså inte släcka min mobil när jag använt den, vilket betyder att jag inte kan låsa den heller och det tar som fan på batteriet. Och denna gången när jag va i alanya så åkte den i golvet på hollywood en kväll, och då fanns det inte mycket kontroll över min kropp kan jag lova. På morgonen när jag vaknade tänkte jag "jaha, vart är min iphone?" när det låg en iphone med totalt sprucken skärm bredvid mig i sängen haha. Framsidan kostar ungefär 1200 kr att fixa, baksidan kan mammas bror fixa och knappen där uppe kan man ta på garantin. Så mobil, flygbiljetter, pengar till pappa och nya kläder är nog det som kommer prioriteras först när jag får min första lön! Nu ska jag ta en macka, försöka fixa en ny design till bloggen här och sen inget annat speciellt tror jag. Ikväll ska jag träffa nathalie!

Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar