torsdag 14 juli 2011

ne oldu?

Det var denna sommaren som skulle bli bättre än alla andra somrar jag varit med om innan. Det var denna sommaren jag skulle lära känna en massa nya kompisar. Denna sommaren skulle jag jobba med något som ingen annan av mina kompisar jobbade med. Denna sommaren skulle jag över huvudtaget göra något som ingen av mina kompisar har gjort. Denna sommaren skulle vara full av glädje och vi skulle skratta och ha kul hela tiden. Det var denna sommaren som skulle spenderas i sofforna på whiteroom, i baren på istanbul eller kanske på bardisken på casa blanca varje kväll. Det var denna sommaren som inte skulle spenderas på the doors en enda minut. Det var denna sommaren som skulle innehålla på tok för mycket alkohol. Det var denna sommaren som skulle innebära att middagen på kvällen förmodligen skulle bestå av pasta eller spaghetti och köttfärssås ikväll också, eller ingenting alls. Det var denna sommaren som man skulle vakna varje morgon och undra varför man drack så mycket igår. Det var denna sommaren som vi skulle vara på damlats varje dag. Det var denna sommaren vi skulle bli väkta av vatten i huvudet (om man nu sov hemma) om man inte gick upp när Tuncay ropade "wake up" och klappade i händerna. Det var denna sommaren man skulle få höra "hadi hadi" eller "askim" varje dag. Eller "siktir git". Det var denna sommaren jag skulle göra en walk of shame lite då och då. Det var denna sommaren jag skulle kunna sitta på aspendos och titta på alex när jag vill och hur länge jag vill. Det var denna sommaren vi skulle kunna gå utanför dörren vilken tid som helst på dygnet utan att nånsin frysa. Det var denna sommaren vi skulle klaga varje dag på att vi svettades när vi gjorde oss iordning för kvällen. Det var denna sommaren vi skulle bli bjudna på drinkar varje kväll efter att ha visat våra puppy eyes. Det var denna sommaren jag skulle vakna med alex armar runt mig nästan varje morgon. Det var denna sommaren jag skulle få ligga och lukta på alex tröja när jag vet att han är i duschen och gör sig iordning till jobbet. Det var denna sommaren jag skulle kunna säga till alex "när jag kommer hem skickar jag papper till dig, och nästa gång vi ses är i sverige". Det var denna sommaren vi skulle få höra varje dag att lägenheten måste städas. Det var denna sommaren vi skulle äta på McDonald's alldeles för många gånger på natten. Det var denna sommaren som skulle bli bäst.

Så vad hände egentligen natten den 8 juli? Och varför är vi i Sverige?

1 kommentar:

  1. neeej men gud vad tråkigt men usch varför åkte du hem? du hade ju sett fram emot det så länge =/ hoppas allt är bra med dig! /JOLIE

    SvaraRadera