måndag 6 juni 2011

love is what we do it

Förlåt för att det blir så lite uppdatering just nu, men när det är nästan 28 grader ute så sitter jag inte inne vid datan. Jag kan i och för sig blogga från mobilen, men det är så klyddigt. Jag tänkte gjort det innan när jag kom ner till stranden för att berätta vad som hände här hemma imorse, men jag glömde det helt och hållet. I vilket fall som helst, så satte jag mig ute på balkongen imorse och åt frukost när jag hade varit ute och sprungit, och helt plötsligt kommer det en pytteliten bebisfågel och sätter sig ungefär 15 centimeter från mig på bordet. Den bara satt och kollade på mig, så jag bröt av en liten bit av mitt knäckebröd och smulade sönder och la det på bordet, men det ville den inte ha. Sen flög den iväg och kom tillbaka och satte sig bland blommorna ute på balkongen och satt där och kollade, inte alls rädd! Så kallade jag på ida och mamma så kom dom ut och kollade, och helt plötsligt såg vi en till. Sen gick jag in och skulle lämna mina saker i köket och hör mamma skrika "men här är ju en fågel här inne!" haha, och det sjuka va att det såg ut som att en av fåglarna flög in när jag satt där ute, men jag trodde inte det! Men jodå, den satt inne på vår stereo som sitter på väggen haha. Mamma gick fram och skulle hjälpa den och tog den i händerna och där satt den, helt lugnt och kollade på oss. Den va så himla gullig, och inte ett dugg rädd! I vilket fall som helst så har jag vatt på stranden hela dagen och min mage ser nästan svart ut nu.. nu ska jag packa och äta innan jag åker hem till pappsen. Imorgon tar 3 av mina närmsta kompisar studenten och på fredag är det MIN tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar