lördag 14 maj 2011

turkar eller kurder?

Såg att jag hade fått en kommentar efter mitt inlägg om Alex, där jag hade skrivit att turkar och kurder inte har samma rättigheter. Jag vet inte vem det är som har kommenterat eftersom det står "anonym" men jag tänkte bara göra rätt för mig vad jag menar, eftersom personen uppenbarligen verkade upprörd. Och om du anonym läser detta, så hoppas jag att du förstår vad jag menar. Jag ska inte säga att jag vet särskilt mycket om turkiet, mer än att det är ett otroligt fint land. Och jag håller med, jag har aldrig hört någon som har blivit kär i stockholm, men däremot många som har blivit kära i istanbul. Och jag håller med, turkiet är betydligt finare än sverige och nej, jag är inte insatt i deras politik eller vad det nu är. Men detta är vad jag har hört, och detta är vad Alex har berättar för mig, och eftersom han är kurd så litar jag på vad han säger. I vilket fall som helst, så har han berättat för mig att dom som ses som turkar i turkiet är oroliga över att det ska bildas en kurdisk stat, och anledningen till att dom är oroliga för det har han faktiskt inte berättat för mig, så det kan jag inte säga något om. Han berättade också, att kurderna inte har samma rättigheter i turkiet just för att dom ses som en lägre ställd befolkning i turkiet. Jag menade inte att göra någon upprörd över att skriva det om turkar/kurder.. hoppas jag har gjort rätt för mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar