torsdag 4 november 2010

NEW DREAMS

Efter att av en ren slump ha klickat mig in på en blogg tllhörande en tjej som heter Louise så vet jag vad jag vill göra när jag tagit studenten. I alla fall för ett tag. Jag har alltid sagt att jag vill åka till USA efter gymnasiet, men nu efterhand så vet jag faktiskt inte? Det är något som jag hela tiden har sagt, bara för att jag ska. Jag vet inte ens vad jag hade velat göra i USA, och hur länge jag hade velat stanna, skulle jag åkt själv? Självklart vill jag fortfarande åka till USA, men jag tror inte jag vill stanna under en längre tid på samma sätt som jag ville innan. Det lockar inte lika mycket längre och detta har jag tänkt på ett tag. Men hur som helst, tillbaka till den här tjejens blogg. När hon var 19 år åkte hon ner till Side i Turkiet och jobbade på ett hotell som "underhållare" eller vad man ska säga, under någon månad. Som hon beskrev det så var det de roligaste hon hade gjort i hela sitt liv, och att man ska aldrig strunta i att göra något för att vara rädd för att misslyckas. Hon åkte ner, utan någon hon kände, med en resväska, utan någon aning om vart hon skulle bo, och så hade hon så jävla kul! Nu vet jag att du läser min blogg mamma, och detta skär säkert i dina öron, men du har alltid sagt att man ska göra det man vill.. Och nu vet jag vad jag vill. Innan jag börjar utbilda mig och blablabla, så vill jag jobba i Turkiet helt enkelt över en sommar. När vi åkte till Thailand när jag va 14 ville jag inget annat än att åka dit igen. Men nu, jag är för fasen kär i Turkiet. Jag älskar turkiet, jag älskar maten, omgivningen, allt! Den senaste gången i Turkiet kändes det som jag var hemma. Nu har jag vatt hemma i en månad, och jag saknar turkiet hela tiden, varje dag! Jag hade inte velat åka tillbaka till Turkiet och stanna under en längre tid om det inte funnits någon anledning för mig att göra det. Nu har jag bestämt vad jag vill göra efter studenten! godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar